Salgs og leveringsvilkår

 

Frakt
Vi sender normalt med postens smartpakke/norgespakke med mindre annet er avtalt. Alle våre forsendelser er fullforsikret.
Ekspedering av ordre
Ordren vil behandles innen 24 timer og varen sendes innen 1-2 dager. Normal frakttid er 3-6 dager avhengig av hvor du bor. Varer som ikke finnes på lager ved bestilling er spesifisert i produktbildet på nettbutikken. Leveringstiden på varer som ikke er på lager er 1-2 uker.
Uavhentede pakker.
Uavhentede pakker vil etter 14 dager bli returnert av posten til WatchZone. Kjøper vil få da få tilsendt en faktura pålydende 330kr som dekker våre utgifter.
Priser
Alle priser er i norske kroner inklusiv 25% moms. Porto er spesifisert i handlevognfunksjonen og vil variere i forhold til valg av betalingsmetode, og hvilken fraktmåte du ønsker. Vi tar forbehold om trykkfeil og endring av priser og spesifikasjoner uten varsel.
Garanti
Våre klokker leveres med urkjøpsbevis og garantitiden er 1 år. Flere av våre merker har 2 års internasjonal garanti som går utover vår 1 års generelle garanti..Dette betyr at du innenfor garantiperioden kan få klokken reparert hos  autorisert forhandler/urmaker hvor som helst i verden. 
Betaling
Det tilbys følgende betalingsmåter:
Postoppkrav:
Varen betales når du henter pakken på posten. Du vil motta hentelapp av posten og varen må hentes innen 14 dager.
Bankoverføring:
Bankoverføring:
Betaling  må skje innen 4 virkedager etter mottatt ordrebekreftelse. Varen sendes når betaling er mottatt. Varen reserveres i 4 dager, etter at betalingsfristen har utløpt garanteres det ikke at varen er på lager.
Reklamasjon
Oppdager du en transportskade når du åpner emballasjen, må du snarest ta med deg hele forsendelsen inklusiv emballasjen tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postkontoret hjelper deg med utfyllingen av sitt standard skadeskjema.
Alle våre klokker blir nøye inspisert og justert før de sendes til deg. Har vi likevel sendt en mangelfull eller feilaktig vare skal den omgående returneres i originalemballasjen med betalt returfrakt. Pakker sendt i postoppkrav/rekommandert vil ikke bli hentet. Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper og papirer som fulgte med i boksen må følge med. Medfølgende returskjema fylles ut og vedlegges sendingen. Du taper din rett til å gjøre mangelen gjeldende dersom du ikke gir melding til oss om hva slags mangel det gjelder innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Dette meldes til:  post@watchzone.no Dersom varen er mangelfull vil du få returnert rimelige fraktutlegg. For øvrig setter kjøpsloven en ytre grense for å påberope seg en mangel.
Angrerett
Angrerettloven gir forbruker (kun privat) en ubetinget rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å melde fra til selger innen 14 dager etter at forbrukeren mottok hele varen og opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte, herunder angrerettskjema.
Mottar du skjemaet fra selger innen 3 måneder etter at varen ble levert, begynner 14 dagers angrefrist å løpe fra den dagen du mottar opplysningene og skjemaet. Dersom selger ikke har gitt opplysninger om angreretten, er angrefristen uansett 1 år. Fristen anses overholdt dersom melding er avsendt innen fristens utløp og på en måte som er forsvarlig etter forholdene. I meldingen skal forbrukeren opplyse hvilken måte varen vil bli returnert på. Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Forbruker skal tilbakeføre varen innen rimelig tid. Dette gjelder selv om forbrukeren ikke har fått det han eller hun har krav på å få tilbakelevert fra selgeren. Selger plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selger mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet. Dersom du har postgirokonto eller bankkonto bes kontonummer opplyst. Eventuelle kostnader ved retur av varen bæres av forbrukeren, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig. Varer som er sendt gjennom posten eller selvstendig fraktfører skal sendes tilbake på samme måte eller leveres selger i originalemballasjen med betalt returfrakt. Forbruker plikter ikke å motta eller innløse en vare før den returneres selger, men kan isteden betale returkostnadene og be den som leverer varen om å returnere varen til selgeren. Det er imidlertid en forutsetning at kjøper gir melding til selger, innen 14 dager, om at angreretten benyttes.
Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved.

Se angrerettskjema her


Unntak og begrensninger i angreretten!
Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i samme stand, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kjøpes side.